بیشتر انسان ها در طول زندگی خود حداقل یک بار با قطارهای مسافربری به مقصد دلخواه خود سفر کرده اند و خاطرات متعددی را از این سفرها به همراه دارند. اما کمتر کسی به کار در این وسایل نقلیه عمومی یعنی قطارها علاقه نشان میدهد.

 در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع مشاغل مرتبط با قطارهای مسافربری آشنا کنیم.

رئیس قطار:

رئیس قطار چه کسی است؟ رئیس قطار فردی است که مسئولیت تحویل قطار و خدمه ی آن را به عهده دارد و باید دو ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه حاضر باشد و یک ساعت قبل از حرکت قطار این افراد و قطار را تحویل بگیرد. برای استخدام در این شغل نیازی به داشتن مدرک تحصیلی بالا نیست و در بیشتر موارد فرد میتواند با داشتن دیپلم به این کار مشغول شود. البته حضور در دوره های کارآموزی مرتبط ضروری است.

از جمله وظایف رئیس قطار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• اعلام به رانندگان از طریق پیامهای مخابراتی یا علائم دستی برای روشن کردن قطار، توقف آن یا تغییر ساعت

• آگاهی از مشکلات موجود در قطار یا ریل با استفاده از فرستنده ها یا ابزارهای الکترونیکی

• هدایت کارگران مشغول به کار در محوطه مانند تعویض ریل، اتصال یا جداسازی واگن ها و راه اندازی قطارهایی که به ایستگاه وارد و یا از آن خارج می شوند

• تهیه گزارش از محتوا و مقصد هر واگن و اطمینان از اتصال یا جداسازی واگن ها در نقاط مناسب در تمام طول مسیر

• راه اندازی کنترل ها برای فعال کردن سوزن ها و علائم ترافیکی

• اعلام به کارگران جهت نصب علائم هشداردهنده در جلو و عقب قطارها در توقف های اضطراری 

• هدایت رانندگان در جابجایی واگن ها برای تنظیم شکل قطار، اتصال یا جداسازی واگن ها برای کم یا زیاد کردن آنها

• دریافت اطلاعات مربوط به مسیر، برنامه زمانی و بار قطار از مرکز ارسال اطلاعات

• بازنگری برنامه ها، ترتیب سوئیچنگ (تعویض ریل(، بارنامه ها و گزارش های مربوط به حمل بار برای کسب اطلاعات و برنامه ریزی نحوه کار

• تماس با رانندگان درباره مسیر، برنامه زمانی و بارهای قطار و گفت و گو درباره مسیرهای میانبر؛ زمانی که خرابی یا مانعی در مسیر ریل وجود داشته باشد.

فردی که به عنوان رئیس قطار به کار مشغول میشود باید یک سری ویژگی های شخصیتی را در خود تقویت کند تا بتواند مدیریت قطار خود را به عهده داشته باشد و تمام مسافران و خدمه را به سلامت به مقصد برساند از جمله این خصوصیات یادگیری فعال، شنیدن فعال، احترام به دیگران وصبور بودن، توانایی قدرت تصمیم گیری، اراده و . است.

راننده قطار:

همانطور که از نام این شغل بر می آید وی راننده قطار و یا لوکوموتیوران است که وظیفه رساندن مسافران و یا بارهای موجود در قطار به مقصد را به عهده دارد. راننده قطار باید با بخش تعمیرات و سوخت رسانی در ارتباط باشد تا از نقص های احتمالی قطار خود با خبر باشد. برای به دست آوردن این شغل نیازی به مدارک بالای علمی نیست و فرد پس از استخدام به صورت تئوری و عملی آموزش میبیند. راننده قطار باید با تمام علائم موجود در راه و انواع مدل های قطار آشنایی داشته باشد و بتواند در مواقع حساس کنترل خود را حفظ کرده و در سریعترین زمان ممکن تصمیم درست را اتخاذ کند. هم چنین راننده قطار یک کمک راننده نیز دارد تا  در مسیرهای طولانی به وی کمک کند.

راننده قطار باید قبل از شروع سفر نسبت به سالم بودن تمام قطعات قطار خود اطمینان حاصل کند. با ایستگاه های قطاری که در مسیر وی هستند ارتباط داشته باشد و پس از رسیدن به مقصد تمام موارد امنیتی را در قطار چک کرده و آن را به شیفت بعدی تحویل دهد.


دلنوشته ها قطار ,راننده ,تمام ,واگن ,رئیس ,مقصد ,راننده قطار ,رئیس قطار ,داشته باشد ,قطار باید ,جداسازی واگن ,مسیر، برنامه زمانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پایگاه سلامت روان اینجا همه چی هست نهالستان تخصصی نهال آشپزباشی فروشگاه محصولات آرایشی بهداشتی گل های خانگی https://www.nasimaghili.com/ حیات